fredag 6 januari 2012

Lästa böcker 2006-2011


Jag kom på att det kunde vara roligt att ha den kompletta läslistan på samma ställe. Så här är den. 2006-2011:


Lästa böcker 2006 / 41. 
Ökenblommans återkomst /Charles Bukowski - en biografi / När man väntar sig en man - Ansikte mot ansikte med kriget / Anne Franks dagbok / Borderline / Bakom stängda dörrar / Den tusende gången / Bokhandlaren i Kabul / Hundra och en dag / Asyl / En komikers uppväxt / Vinklippt ängel / Skymningsbarn / Glaskupan / Inte som andra döttrar / Spökflickan / Sandor /slash / Ida / Häxa / Häxa - Bortom tiden / Andras ungar / Allt för min syster / I full karriär / Lasses revansch / Utan reservdelar / Maria och Artur / Angelas dotter / Syndaren / Dockan Bella / Skuggbarn / Kungamordet / Skilda verkligheter / Det är bra att fråga / En riktig människa / Att leva ett liv, inte vinna ett krig / Blessyr / Vår faster markisinnan / Musik i natten / Olivia / Änglar / En spricka i kristallen

Lästa böcker 2007/ 35.
Kärlekens historia / Mamma sa att jag var sjuk / Harry Potter och Den flammande bägaren / Den jag aldrig var / Min oskuld och Pearl Harbor / Familjehemligheter / Sommarsystrar / Fredrika Bremer / Zebraflickan / Äcklig / Ett år hos Fredrika Bremer / babyfeber / malva / en jätte i spegeln / Genom helvetet / PS: Jag älskar dig / Luftslott / Kan innehålla nötter / Den amerikanska flickan / Kallbrand / Oskyld / Harry Potter och Fenixorden / Bräcklighetens poetik / Kräklek / Hej Nostradamus! / Nynnes dagbok / Babbeldrottningen / Rödluvan / när ingen annan ser / Kirurgen / Vingklippt ängel / Anna, min älskade / Pojken som kallades Det / Alexandras rum / Prismas stora Inredningsbok

Lästa böcker 2008 / 36.
Marie Antoinette / Känn pulsen slå / Systrar i jeans / Systrar i jeans Andra sommaren / Systrar i jeans Tredje sommaren / Rävungen / Jätten i spegeln / Harry Potter och Halvblodsprinsen / Sång till en fjäril / Hjärtans fröjd / The return of Hjärtans fröjd / ...Och de vita skuggorna i skogen / Skuggan under stenbänken / Skuggornas barn / Skugg-gömman / linas kvällsbok / linas kvällsbok 2 / Systrar i jeans Fjärde sommaren / Syskonkärlek / Simmar-Emma Min kamp mot bulimin / Tigerungen / Den blå rullgardinen / En lek med lågan / Fördjupade studier i katastroffysik / Fjärran stränder / Kvinnogatan / Maskrosungen / Veronika bestämmer sig för att dö / Strandsommar / Tillsammans är man mindre ensam / Julgåvan / Evas öga / Se dig inte om! / Den som fruktar vargen / Den sårbara kärleken / Harry Potter och Dödsrelikerna
 
Lästa böcker 2009 / 42.
I taket lyser stjärnorna / det fattas en tärning / Änglarnas syster / Evelyn Spöke / De kallade mig Ise / Bedragen / 100 tag med hårborsten före sängdags / Flyga drake/ Villan / Tre trappor upp med hiss / Eget rum / Jag älskade honom / Egna världar / Inre hunger - En ung kvinnas kamp mot anorexi och bulimi / Min vän Leonard / Breven från Afrika / Balen / Höstflugorna / Motljus / Drömmar för dårar / Expert på att rodna / Hur kär får man bli? / Räcker det om jag älskar dig? / är det någon där? / Som jag vill vara / Jag ser mig själv i en stulen spegel / nu vill jag sjunga dig milda sånger / Den trygga hamnen / I skuggan av värmen / Vilse i speglingar / Ro utan åror / ge mig en människa / SOS från mänskligheten / Madame de Pompadour / Smultron och svek / Drömstället / Vinbär och vemod / Hallon och hat / Lingon och lust / Väninnan / Storlek 37 / o.s.a

Lästa böcker 2010 / 39.
Jenny S / Matilde / Audrey-flickorna / Åse / Som rosor i december / Sommaren hon återvände / We were the Mulvaneys / Revolutionary road / Det var vi som var Mulvaneys / The Tea House on Mulberry Street / what we did on our holiday / Vi som hade alla rätt / Stalins kossor / Lyckan är en sällsam fågel / Baristas - första boken / Désirée / Tillsammans - första boken / Tillsammans - andra boken / Tillsammans - tredje boken / Liv & Lovisa / Pappa Pralin / En flicka som kallas Alice / Hemma hos Martina / Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också bra) / Martina-koden / I en annan del av Bromma / Systrar emellan / 19 minuter / Rebell med frusna fötter / Easter parade / Jag är leopardpojkens dotter / Det här är allt - Cordelia Kenns kuddbok / Tillbaks / Sista sommaren (med dig) / Pilträdens systrar - vänskapen växer / Janis den magnifika / Oktober / Ett annat sätt att vara ung / Absolut Per Nilsson The very best of
 
Lästa böcker 2011 / 35 + 10. 
Konsten att försvinna spårklöst / Tagg i hjärtat  / Lucia / Gömmarna / Att finna balanser (kurslitt.) / Elevers olikheter och specialpedagogisk kunskap (kurslitt.) / Konsten att Argumentera (kurslitt.) / Alberte och Jakob / Utmaningen - forskare om en hållbar mänsklighet (kurslitt.) / Vetenskapen & förnuftet (kurslitt.) / Hållbar utveckling (kurslitt.) / Global hållbar utveckling (kurslitt.) / Alberte och friheten / Bara Alberte / Ett nytt liv på köpet / I skuggan av ett brott / Hon älskade / Allt är bara bra, tack / Jag ska bara fixa en grej i köket / Anne på Grönkulla / Min vän Anne / Djur / Drömmens uppfyllelse / Anne på egen hand / Drömslottet / Stolthet och fördom / Anne på Ingleside / Bara inte du / Sucka mitt hjärta men brist dock ej / Regnbågens dal / Lilla Marilla / Grönkullagrannar / Agnes Grey / Om konsten att läsa och skriva (kurslitt.) / Bröderna Lejonhjärta / Skattkammarön (förkortad version) / Pippi Långstrump / Matilda / Böcker inom oss (kurslitt.) / Habib Meningen med livet / Gilly Hopkins hittar hem / Julian och Jim / Robin med huvan / Alice i Underlandet / Barnvokens byggklossar (kurslitt.)

1 kommentar:

  1. Jag önskar att jag också hade nedskrivet alla böcker jag läst under dessa år. Men det är ju aldrig för sent, jag börjar anteckna nu! :)

    SvaraRadera